Grècia, una destinació segura
Grècia ha estat un dels països de la UE que menys ha sofert l'impacte de la pandèmia, en gran part, per les mesures que van imposar les autoritats locals i que van aconseguir contenir l'avanç de la malaltia de manera efectiva. Actualment, les mesures adoptades per les autoritats compleixen amb els estàndards de la Unió Europea i està en la «llista blanca» de països on és possible viatjar.
Viatge amb recorreguts adequats
A pesar que Grècia és una destinació turística popular, la nostra ruta en el destí transcorre per la Grècia continental, sovint oblidada pels itineraris clàssics. Aquí l'afluència de visitants és molt menor, i el contacte amb altres viatgers és reduït. No obstant això, és possible que alguns dels monuments més populars puguin tenir una certa afluència de visitants; encara que les autoritats locals s'encarreguen del control d'accessos a monuments i del compliment de les mesures de seguretat, en aquests casos buscarem les hores del dia amb menys afluència de turistes, i prendrem les mesures higièniques i de distanciament social necessàries. Respecte als transports públics a Grècia, les autoritats locals han pres mesures de distanciament i higiene, per la qual cosa es considera un mitjà de transport segur.
Restriccions de viatge
Un decret ministerial emès per les autoritats competents del Govern de Grècia, declara que des de l'1 de juliol les restriccions d'entrada per a visitants estrangers queden establertes de la següent manera:
- A partir de l'01 de juliol es permeten vols internacionals a tots els aeroports de Grècia.
- Tots els passatgers de vols internacionals que viatgen a qualsevol aeroport de Grècia, 48 hores abans de realitzar el check-in han d'haver emplenat el Formulari de localització de passatgers (e-PLF). Aquest formulari es pot emplenar on-line en aquesta adreça: https://travel.gov.gr/#/.
- Als passatgers que no tinguin l'e-PLF i el codi QR se'ls denegarà L'EMBARCAMENT.
- Els passatgers que arribin sense e-PLF i sense el codi QR es declararan com a Passatgers Inadmissibles (INAD) a l’embarcament i hauran de tornar al seu punt d'origen.
- Els passatgers que arribin sense un codi QR estan subjectes a una multa administrativa.
- El codi QR ha de ser vàlid i coincidir amb la data i el vol del passatger.
- A tots els passatgers internacionals se'ls lliurarà a bord un altre formulari, que haurà de ser emplenat i lliurat a la seva arribada.
Pròximes sortides a Grècia
Grècia és un dels països que menys ha sofert l'impacte de la pandèmia i ara es prepara per a rebre visitants. Amb sortides a la fi de juliol, agost i setembre, Grècia és una de les nostres opcions Tuareg Travel Safe per a aquest estiu/tardor 2020.
> 14 dies història i arqueologia
> Sortida el 5 JUL > 20 AGO > 3, 20 SEP
> Preu a partir de 1.470 €

Un viatge a Grècia i Macedònia al setembre que ens descobreix les regions del nord de la Grècia més desconegudes i Macedònia. Explorarem els vertiginosos monestirs de Meteora. Entrarem a Macedònia per la plàcida ciutat de Ohrid i la ruta acaba prop del P. N. de l'Olimp, ja a Tessalònica.
Actualitzat el 14 de juny de 2020
Grècia obre tots els aeroports i punts fronterers per a visitants l'1 de juliol
Grècia va anunciar el divendres (12/06) que obrirà completament tots els seus aeroports a vols des de l'estranger en totes les seves fronteres. Tots els passatgers en trànsit també estaran permesos a partir d'aquesta data.
Les restriccions per a vols des d'Itàlia, els Països Baixos i Espanya s'aixecaran a partir del 15 de juny (quan es permetran els primers vols des de l'estranger, però només per als aeroports internacionals d'Atenes i Tessalònica). Encara hi haurà una prohibició per a vols des del Regne Unit i Turquia, almenys fins a finals de juny.
Grècia obrirà les seves fronteres als vols a partir del 15 de juny d'acord amb totes les mesures de seguretat de salut pública, segons el viceministre de protecció civil, Nikos Hardalias.
Actualitzat el 30 de maig 2020
A partir del 15 de juny 29 països de tot el món podran realitzar vols turístics en Grècia. El motiu pel qual només els ciutadans d'aquests països puguin anar a fer turisme a Grècia, segons el govern, és que tots comparteixen la mateixa situació epidemiològica.
Els ciutadans espanyols no podran volar a Grècia almenys fins a l'1 de juliol, a causa de la situació del covid-19. Així ho ha anunciat el govern grec que ha assegurat que aquesta decisió s'ha pres sobre la base de criteris científics.
A partir de l'1 de juliol , la llista dels països augmentarà, seguint sempre les dades sanitàries i d'acord amb l'Agència Europea de Seguretat Aèria. Esperem que Espanya sigui un d'ells.
A partir del 15 de juny, quan es reprenguin els vols internacionals, es permetrà als turistes de les 29 nacionalitats que estan en la llista, entrar en Grècia sense fer la prova del covid-19 o romandre en quarantena, però els funcionaris de salut realitzaran proves puntuals quan ho considerin necessari.
Quan podrem viatjar a Grècia?
Encara que encara no s'ha comunicat res concret sobre la possibilitat de començar a viatjar a l'estranger, és previsible que a finals de juny o principis de juliol, en funció de la fase de cada comunitat autònoma, sigui possible viatjar a Grècia, cosa que pot coincidir amb la nostra inclusió en les llistes «verdes» del govern grec.
Actualitzat el 22 de maig 2020
Amb índexs baixos de letalitat —fins ara hi ha hagut menys de 200 morts en dos mesos de pandèmia—, el primer ministre grec, Kyriakos Mitsotakis, va anunciar dijous passat (21/5) que el pròxim 1 de juliol es reiniciaran els vols internacionals a i des del seu país. El primer ministre grec va declarar que la resposta eficaç que Grècia ha aplicat al COVID-19 pot ser un “passaport de seguretat, credibilitat i salut” per a atreure visitants, intentant captar els viatgers que busquin seguretat sanitària.
Grècia reobrirà tota la seva infraestructura turística el pròxim 15 de juny, però els estrangers haurem d'esperar fins al pròxim 1 de juliol quan es reiniciaran els vols internacionals.
En un discurs televisat a la nació, el primer ministre va dir que els visitants estrangers estaran subjectes a proves de mostra per al COVID-19 i que hauran de complir els protocols de seguretat sanitària igual que la població local.L'obertura de fronteres és necessària perquè es puguin explotar les belleses naturals del país«, va assenyalar Mitsotakis.
El ministre de Turisme, Harry Theocharis, per la seva banda va afegir que reservaran 600 llits per si són necessaris davant l'aparició de nous casos del coronavirus a les illes gregues. A Grècia, el turisme és un sector vital de l'economia aportant una part significativa del PIB.

Proves diagnòstiques aleatòries
Els turistes que arribin a Grècia ho faran sense passar una quarantena obligatòria però podran ser sotmesos a proves aleatòries de COVID-19 a l'arribada i hauran de seguir un protocol de mesures sanitàries durant tot el viatge.
«La nostra fortalesa és el certificat de seguretat, fiabilitat i salut que Grècia s'ha guanyat. La seva gran fama, l'escut sanitari, l'hospitalitat a tot arreu i, per descomptat, la passió dels grecs», va declarar Mitsotakis.
Baixa taxa de contagis
Fins al 25 de maig, Grècia ha sofert tan sols 166 morts per COVID-19 i ha registrat poc més de 2.800 casos, una taxa de contagi molt inferior a la d'altres països europeus gràcies a la presa de mesures primerenques.
«El grec, que deien que era individualista, ha esdevingut una part conscient de l'esforç col·lectiu«, va assenyalar Mitsotakis.

Viatges a Grècia, caminades per la Grècia continental
Un viatge cultural i de senderisme que ens descobreix les regions del nord de la Grècia més desconegudes. Iniciem la ruta per la capital d'Atenes, per a dirigir-nos a l'Oracle de Delfos. Viatjarem cap al nord per explorar els vertiginosos monestirs de Meteora. Recorrerem el sostre de Grècia, l'otomana Ioànnina i la gola de Vikos. Seguirem cap a la Muntanya Olimp per caminar pels seus vessants i acabarem a la capital del nord, Tessalònica. Tornarem a Atenes amb tren per a passar l'última nit.
Explorarem els vertiginosos monestirs de Meteora, el congost de Vikos, el mont Olimp i acabarem a Tessalònica.

El clima grec
El clima a Grècia és molt similar al del nostre país. Segons l'època d'any, el viatge s'ajustarà a les hores de llum i al clima. En els mesos més calorosos, s'intentarà avançar les hores per realitzar les caminades, evitant així les puntes de màxima calor.
Quan podrem viatjar a l'estranger?
Encara que encara no s'ha comunicat res concret sobre la possibilitat de començar a viatjar a l'estranger, és de preveure que serà per a finals de juny o principis de juliol en funció de la fase de cada comunitat autònoma.
Amb els viatges interromputs i canvis constants en les polítiques sanitàries de cada país pel Covid-19, actualitzarem aquest article tot el que ens sigui possible per a compartir amb vosaltres les fronteres que encara estan tancades, en quina part del món es pot viatjar i quan es podrà anar.
Front.➜ Situació de fronteres
?Obertes ?Tancades
Tur.➜ Fronteres obertes per al turisme
?Obertes ?Tancades
Rutes ➜ Rutes disponibles al país
✈️ ← Clica en l'avió per a veure viatges
+Info ➜ Més informació de la destinació i dates previstes.
←Clica el botó per a veure informació de la destinació
| Viatjar per EUROPA | ||||
| País | Front. | Tur. | Rutes | +info |
|---|---|---|---|---|
| Albània | ? | ? | ✈️ | |
| Alemanya | ? | ? | ✈️ | ? |
| Àustria | ? | ? | ✈️ | ? |
| Bulgària | ? | ? | ✈️ | ? |
| Croàcia | ? | ? | ✈️ | |
| Dinamarca | ? | ? | ✈️ | ? |
| Eslovàquia | ? | ? | ✈️ | |
| Eslovènia | ? | ? | ✈️ | |
| Estònia | ? | ? | ✈️ | |
| Finlàndia | ? | ? | ✈️ | |
| Grècia | ? | ? | ✈️ | |
| Holanda | ? | ? | ✈️ | ? |
| Hongria | ? | ? | ✈️ | ? |
| Islàndia | ? | ? | ✈️ | |
| Itàlia | ? | ? | ✈️ | |
| Kosovo | ? | ? | ✈️ | ? |
| Letònia | ? | ? | ✈️ | ? |
| Lituània | ? | ? | ✈️ | ? |
| Macedònia | ? | ? | ✈️ | ? |
| Montenegro | ? | ? | ✈️ | |
| Noruega | ? | ? | ✈️ | ? |
| Portugal | ? | ? | ✈️ | |
| Sèrbia | ? | ? | ✈️ | ? |
| Suïssa | ? | ? | ✈️ | ? |
| Turquia | ? | ? | ✈️ | ? |

