El nostre company en Viatges Tuareg Joan Bartomeu acaba de tornar de la seva viatge a Sri Lanka i ens porta fotografies fresques d’aquesta preciosa destinació asiàtica.
En el seu viatge ha visitat importants temples i palaus declarats patrimoni de la humanitat per la UNESCO, ha pogut observar elefants asiàtics en el seu hàbitat natural endinsant-se en parcs naturals i va finalitzar el seu periple amb un merescut descans en les aïllades i paradisíaques platges de la costa sud.
Hem demanat a Joan que ens respongui les preguntes que normalment fem als nostres clients després d'un viatge. I n'hem afegit algunes més que no apareixen en el qüestionari de satisfacció habitual. Tenim curiositat per escoltar la seva valoració del viatge i que ens n'expliqui més.
Sabem que Joan ha viatjat per mig món, per això comencem preguntant-li quins destins ha visitat en els seus últims viatges
Els meus últims viatges han estat a Sri Lanka, Madagascar, Sudan, l'Índia i Tanzània.
Quina impressió o valoració general del viatge a Sri Lanka fas?
Impressió i valoració molt bona perquè és una destinació que té pràcticament de tot. Cultura, paisatge, fauna, flora i unes magnífiques platges salvatges.

El millor del viatge a Sri Lanka amb Viatges Tuareg ha estat...
La fortalesa de Sigiriya i el paisatge que ofereixen les plantacions de te.
Com va resultar la convivència amb la resta de viatgers del grup?
Sempre és bo conèixer gent nova. Al principi l'única cosa que tenim en comú és el destí, després al final del viatge i després de conviure i compartir bons moments el que tenim en comú ja són les experiències que hem gaudit durant la ruta.
Introduiries algunes modificacions o faries algun suggeriment per a futurs viatges similars?
Cap modificació. Crec que aquest viatge està perfectament planificat perquè, a mesura que passen els dies, et va sorprenent encara més.

Va sorgir algun imprevist o problema durant el viatge?
La pluja que ens trobem quan anàvem a fer la caminada de Lipton Seat, però afortunadament la vam poder realitzar l'endemà al matí i va ser espectacular, ja que ens va acompanyar una lleu boirina que encara va fer més esplèndid el paisatge, sens dubte.
Explica’ns alguna anècdota a Sri Lanka
Quan viatges en grup és difícil que no tinguis anècdotes gairebé diàriament; una de les més divertides va ser a Colombo amb el tema del regateig. Entre 5 persones vam contractar un sol tuc-tuc perquè ens sortís més econòmic anar de compres durant el matí. Imagina't què és anar 5 en un tuc-tuc sortejant el trànsit de Colombo. Després t'adones que has estat regatejant 5 euros (1 euro per persona) per no agafar dos tuc-tucs i poder anar més amples i còmodes.
Què portaves en la maleta per a un viatge així?
Una bona guia
Què és el que mai oblides o no pot faltar mai en el teu equipatge?
La meva càmera de fotografies. Necessito tenir records de tots aquests fantàstics llocs i poder plasmar aquests moments divertits amb la resta de companys.

Què tal el menjar a Sri Lanka? S'hi menja bé?
Em va sorprendre molt gratament, sobretot per la seva varietat, això sí, en alguns llocs una mica picant per al meu gust.
El viatge a Sri Lanka dura 15 dies, amb diversos allotjaments previstos a la ruta. Quin dels allotjaments et va agradar més?
Realment els allotjaments estan molt bé. Em van agradar tots però si haig de destacar algun és l'Hotel Queens de Kandy per la seva construcció colonial i per estar al costat mateix del llac i molt ben situat.
Moltes gràcies Joan per les teves fotografies i per respondre a les preguntes sobre la valoració del viatge!

