Salta al contingut

El millor de viatjar en Família

El món està ple de llocs extraordinaris perquè els nens comencin a experimentar el plaer de viatjar. En funció de l'edat...sempre tenim la mateixa pregunta Quin lloc escolliu?

Sabem que a molts de vosaltres us els dubtes a l'hora de viatjar amb els més petits de la casa perquè alguns dels viatges són llargs i amb vols intercontinentals. Ho sabem perquè a nosaltres també ens passa. Qui no recorda aquests eterns viatges per carretera quan érem nens? I escoltàvem el mateix “cassette” durant hores?

Des de Viatges Tuareg et volem dir No t’ho pensis, fes-ho! No espereu que els nens siguin grans per viatjar junts, ja que pot ser que després siguin ells els qui no vulguin viatjar tant amb vosaltres. Començant des de petits podeu crear un hàbit que perduri en el temps i que, a mesura que vagin creixent, continuïn desitjant aquest viatge amb la família com una tradició.

Encara que la idea de viatjar amb nens pot resultar aclaparadora, el més important és que no t'oblidis d'una cosa: tot passarà, arribaràs a la destinació i sobreviuràs.

Quants de vosaltres teniu retingut en la vostra memòria algun viatge amb la família quan éreu petits. Perquè viatjar a tots ens marca, però especialment als nens que, per molt petits que siguin, a mesura que es vagin fent grans aquests records aniran aflorant i recordaran com van ser aquells primers viatges en família.

I els beneficis de viatjar amb la teva família són molts.

  • Els despertaràs la curiositat pel desconegut.

Viatjar significa conèixer altres formes de vida que els sorprenguin en un primer moment. (cultura, gastronomia, rituals, fauna, flora, etc.) Segur que tindran moltes preguntes al principi. A mesura que vagin trobant les respostes a aquestes preguntes trobaran la normalització de les diferents formes d'organització que vagin descobrint.

Viatjar no deixa de ser escola però en moviment on poden aprendre de geografia, història, art, flora i fauna i damunt sobre el terreny. Fins i tot de matemàtiques, ja que cada país té la seva moneda i es pot practicar calculant els canvis i fins i tot les equivalències de preus.

  • Estrenyereu llaços familiars

Foto d’arxiu Tuareg
Foto d’arxiu Tuareg

La rutina del dia a dia, activitats extraescolars, reunions, etc. no ens permet passar moltes hores en família així que un viatge en família és una gran oportunitat per passar el màxim de temps al costats i aprendre sobre nosaltres mateixos.

  • Coneixeran altres cultures

Hi ha un refrany africà que diu “El viatge permet el retrobament, el retrobament permet el coneixement, el coneixement permet la confiança”. Viatjar els permetrà conèixer altres cultures i els permetrà ser més tolerants a mesura que vagin creixent.

Tailàndia amb nens - Autor Yolanda Berrocal
Tailàndia amb nens | Autor Yolanda Berrocal
  • Aprendran a respectar la naturalesa i l'entorn

Sabem que no cal anar de viatge perquè ho aprenguin, però sí que és segur que viatjar els donarà l'oportunitat de veure animals en llibertat que els deixaran sense parla. Una gran oportunitat per ensenyar-los com és d'important cuidar el medi ambient i respectar els éssers vius.

Tailàndia amb nens - Autor Yolanda Berrocal
Tailàndia amb nens | Autor Yolanda Berrocal
  • Idiomes

Diuen que els nens tenen més facilitat per a aprendre idiomes nous així que deixem que en els viatges aprenguin noves paraules i per què no, posar-les en pràctica: us sorprendran. Res més fàcil que viatjar per a veure la utilitat d'aprendre'ls per a comunicar-nos amb gent d'altres països/cultures.

  • Viatges més pausats que us sorprendran

Ells porten un ritme molt més tranquil la qual cosa ens permet gaudir més de cadascun dels llocs als quals anem i visitem. A més, els nens tenen una gran facilitat per sorprendre's per qualsevol cosa, per senzilla que sigui i això ens donarà l'oportunitat perquè nosaltres també ens tornem a sorprendre i gaudir de les petites coses, aquestes que molts ja havíem oblidat que existien.

Viatges en família - Foto: arxiu Tuareg
Viatges en família pel Danubi amb bicicleta | Foto: arxiu Tuareg

Voleu alguns suggeriments?

  • Àustria i Alemanya – Especial Famílies amb nens

La ruta clàssica de Passau a Viena adaptada per a famílies amb nens. Ens movem de riba a riba del Danubi combinant la bicicleta i els ferris i envoltats de castells, palaus i monestirs, seleccionant els trams més bells i interessants, perquè la ruta es converteixi en una cosa inoblidable. Les etapes són de 25 a 35 quilòmetres per dia, combinant trajectes amb tren i en ferri.

Foto: Danubi amb nens

  • Tailàndia

També es pot viatjar amb nens a destinacions exòtiques. Per exemple, a Tailàndia, un país veritablement màgic per a les famílies. El país és molt complet i ofereix rutes molt variades. El nostre viatge combina dues ciutats molt importants Bangkok i Chiang Mai, una gran aventura a les muntanyes del nord, on a part de fer diverses activitats conviurem amb les seves minories i un final més que merescut: dies de relax a la platja!!!!

Tailàndia amb nens - Autor Yolanda Berrocal

Foto: Yolanda Guzman

  • Costa Rica

Jugar a ser Tarzan enmig de la selva, veure el volcà Arenal de prop o admirar flors i fauna increïble... els somnis dels nens poden fer-se realitat en la sorprenent Costa Rica. Aquest país és perfecte per viatjar en família: segur, ple de diversions i en ple tròpic. La infinitat d'aventures que ofereix abasta opcions amb nivells de dificultat aptes per a nens.

Costa Rica és la millor destinació familiar de tota Llatinoamèrica!

Al seu costat podràs viure un viatge a l'estil d'Indiana Jones: creuant passarel·les al llarg dels rius i zones d'observació, fent una excursió entre les copes dels arbres per ponts penjants, plataformes i tirolines, remant tranquil·lament en caiac entre els manglars o sortint d'excursió a la recerca de granotes tropicals.

Viatges a Costa Rica - Foto © Roberto Alcaraz
Viatges a Costa Rica | Foto © Roberto Alcaraz
  • Sri Lanka

Viatjar en família a Sri Lanka és una experiència inoblidable; una porta oberta al món, a noves cultures i a formes diferents de veure el món. Sri Lanka disposa de bones infraestructures i serveis, i tant la ruta com les diferents activitats estan adaptades a les necessitats de tota la família. Passeigs en elefant, tuc-tucs, canoa i carro de bous.

Viatge a Sri Lanka GALLE PESCADORS Autor Tino Valduvieco
Viatge a Sri Lanka GALLE PESCADORS Autor Tino Valduvieco

  • Kenya / Tanzània / Sud-àfrica

Destins de safaris reconeguts on podran observar multitud d'espècies d'animals diferents campant lliurement que deixaran els nens bocabadats. A més, els guies massais afegiran un toc màgic a l'experiència. Les grans reserves del sud de Kenya (Masái Mara, Tsavo i Amboseli, amb el Kilimanjaro de fons), són els parcs que brinden les condicions més propícies per veure els animals, d'aquí que siguin els més visitats.

Tanzània és una altra de les destinacions que brinda nombrosos motius de sorpresa: una fauna increïble als parcs nacionals, uns llacs tan grans com el mar, platges impressionants en l'oceà Índic i la llampent illa de Zanzíbar.

A més de contemplar els Cinc Grans, es pot albirar nyus i zebres a milers i canviar el tot terreny per un globus aerostàtic.

Una altra destinació de safari amb nens i vacances en família és Sud-àfrica amb una gran quantitat de parcs naturals, platges, senders i suficients comoditats per a fer el viatge amb nens sense massa problemes.

Als seus parcs i reserves nacionals els nens compten amb més possibilitats que en cap altre lloc de veure els Cinc Grans: rinoceront, búfal, elefant, lleopard i lleó.

Una altra opció és albirar balenes franques australs des de les platges o camins dels penya-segats a Hermanus, entre juny i desembre o intentar topar-se amb orgullosos estruços i adorables suricates a Oudtshoorn.

Foto d’arxiu Tuareg - Viatge a Sud-àfrica Capetown
Foto de l'arxiu Tuareg | Viatge a Sud-àfrica, Ciutat del Cap

➡️ Viatge amb bicicleta pel Danubi en família: de Viena a Budapest

Aquest contingut de www.youtube.com està bloquejat fins que permetis els continguts externs.

Veure al vostre web

➡️ Coneix tots els nostres viatges en família

← Torna al bloc
⌃